Jajja har stämt Nikke för en del skriverier han gjort om företaget och dess metoder.
Förfaringssättet från Jajja kan tyckas lite märkligt.
Dels så är Nikke inte den enda som kritiserat Jajja sedan har jag svårt att tänka mig att Jajjas blivande kunder faktiskt läser Nikkes blogg i någon större utsträckning.
Visst han är känd bland många och framför allt bland oss som sysslar med sökmotoroptimering.
Med den erfarenheten jag har från de kunder jag själv har eller har arbetet med och andra företag jag kommer i kontakt med så är han okänd. Å andra sidan läser större delen av de jag har att göra med inte ens bloggar överhuvudtaget.
Effekten av Jajjas agerande blir snarare så att kritiken mot företaget når ut till ännu flera bloggare. De som precis som jag gör skriver om saken och länkar till hans inlägg.
Så bara mitt inlägg här ger ett antal läsare anledning att ställa sig frågan om de skall anlita Jajja.
En fråga som de inte hade ställt sig förut.
Pingback: Jajja, stäm mig också — jardenberg unedited
Pingback: Jajja hotar Carnaby av Danne
Pingback: SEO-företaget Jajja hotar att stämma Carnaby | Carnaby-bloggen
Pingback: Deepedition » Hur tänkte Jajja Communications här?
Pingback: Jonk - Jajja sökmotoroptimering; kritisera och bli stämd