Netto, tänkte ni här?

Vi som så många andra fick Nettos reklamblad i brevlådan. Inget särskilt att säga om reklam i brevlådan. Den här veloursetet som finns på bilden nedan har Inga Lill redan köpt hos er.
Och hon tycker jag skall skaffa mig ett också. Det gråa som hon har. Och det är praktiskt och trevligt säger Inga Lill. Och eftersom fru säger det så betvivlar jag inte det.
När jag sedan ser att det även finns i XL så verkar skulle det kunna passa även till mig. Materialet är väl lite töjbart hoppas jag.
Men titta på hur det marknadsförs Netto. Tre unga tjejer med blonda peruker och som har storlek 0, eller vad det nu heter.

Ändå står det att veloursetet finns i XL-storlek. Hur hade ni på Netto tänkt att jag som medelålders man i storlek XL kan med bibehållen värdighet kunna gå in och köpa det där till mig själv, eller för den delen önska mig det i present?
Jag kan förstås gå in och köpa det och mumla lite om att jag vill slå in den som present. Eller så kan jag skicka min fru att köpa den. Men då kommer hon få gå in själv och lite diskret lämna över setet till mig på parkeringen utanför butiken. Och det känns inte heller som en trevlig lösning.

Sedan undrar jag Netto om det nu är så att setet finns i storlek XL varför har ni ingen XL-modell som visar det på bilden. Gärna då en manlig sådan. Det skulle nog kunna öka försäljningen väsentligt av produkten.
Behöver ni en manlig fotomodell i storlek XL kan jag ställa upp gratis. Ja om jag får veloursetet som ersättning förstås.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

5 svar på Netto, tänkte ni här?

  1. Tina ponting skriver:

    Velour påminer min om 70-talets mysdress, Usch!

  2. Jesper skriver:

    Det är inte bara förnedrande för kvinnor, utan även för män. Bra vinkel på sexistisk reklam! Fortsätt uppmärksamma problemet.

  3. urban skriver:

    @Jesper. Då har vi en fråga vi är överens om. Även om jag försökte anlägga en liten humoristisk ton i inlägget så blir jag trött på den där typen av reklam.
    De skulle säkert sälja bättre också om de visade både män och kvinnor samt en modell i XL-storlek också.
    För som den ser ut nu så är den snarare avskräckande att köpa den just på grund av den stereotypa reklamen.
    @Tina. Men det är sköna kläder faktiskt. Och jag har inga ambitioner att se ut som en fotomodell. Om nu inte Nettto hör av sig förstås 🙂

  4. j skriver:

    googlade på ”tjejen i netto-reklamen” och fann detta, vet du vem hon är? im in love!

Kommentarer är stängda.