Den nya logotyp Alliansen har tagit fram inför valet 2010, väcker en del reaktioner. Syftet med att profilera sig är naturligtvis att skapa reaktioner samt nå ut med sitt budskap.
Nu kanske inte reaktionerna blev riktigt de förväntade förstås. Branschkollegor sågar logotypen inte med fotknölarna utan t.o.m. under fötterna.
Ordval som ”Jag har sett mycket skit med det här tar priset” förekommer i bedömningen av den.
Visserligen brukar det då och då hända att även min bransch, sökmotoroptimering, har lite dispyter med varandra. Inte ofta dock men det förekommer. Och jag blir lika överraskad varje gång som ett företag ger sig på en konkurrent offentligt med kraftig kritik.
Men det kanske hänger ihop med att jag är fostrad i den gamla säljskolan där man lärde sig att aldrig kritisera en konkurrent inför tilltänkta kunder.
Tvärtom faktiskt, man kunde gärna ge dem beröm för att sedan glida in på varför det företaget man själv representerade trots allt var det kunden skulle välja.
Men det kommer jag att skriva lite mer om på min blogg här under avsnittet försäljning.
…
Wallypower har en del synpunkter de med på logotypen.
Ja de är en tuff värld! Kan rekommendera att du kolla in Logorama! En av de kanske snyggaste filmer jag sett uppbyggd av 2d logotyper! Finns att läsa om på min site och vill du så kan jag skicka en länk med nedladdningsadressen.
Fasst du och jag vet väl lika väl att de förekommer hårda ord inom SEO. Vi ha ju varit i luven på varann då och då 😛 Ha en bra dag!