Ser att IDG basunerar ut en nyhet om optimeringsföretaget Jajja. De skall nu börja till betalt för sin optimering först efter uppnådda resultat.
Nu är det förvisso ingen nyhet i sig utan en hel del sökmotoroptimeringsföretag har arbetat på det sättet rätt så länge. Dvs en anpassning till kundens önskemål. Däribland jag själv i mitt företag UrbaLill.
Nåja det är väl en nyhet för Jajja.
Blir däremot lite överraskad att VD:n på Jajja menar att det bara på själva sidan behöver göras ”småändringar” ibland.
Det kan inte vara många sidor han har tittat på. Dessutom är grunden i all optimering att först titta över kundens sida och göra korrigerar där. I de allra flesta fall behövs det göras ändringen och i många av de fallen rätt så stora.
Att enbart förlita sig på externa länkar till en sida är lite som att hälla på sig parfym istället för att tvätta sig först.
—
Andra bloggar om: sökmotoroptimering, sökoptimering