Toppstriden

Intressant att följa toppstriden om branschens mest optimeringsbranschens mest prestigefyllda ord. Nämligen ordet sökmotoroptimering. Under lång tid låg sökmotorkonsult på plats 1. För att sedan passeras av David på sökmotoroptimering.nu.
För egen del har jag sedan en bra tid halkat ned till slutet av sidan två på det ordet. Mycket beroende på en inaktiv webbplats och även att fokus har legat mot första sidan för det ordet.
Ingen större katastrof då kundrekryteringen fungerar bra trots detta.
Samtidigt krävs det i princip en topp 5-placering på det ordet före det ger konkreta resultat i form av kundförfrågningar.

Men det finns andra ord som branschen strävar efter, ett av dem är internetmarknadsföring. Ett ur min synpunkt värdelöst ord, jag ligger på plats 1 där och det ger det häpnadsväckande resultatet av ungefär 70 besökare per månad. Och då kommer ändå en del av dessa in på andra ord till webbplatsen.
Det skall kanske tilläggas att det brukar finnas tre sponsrade länkar överst.
Men visst det ser snyggt ut även om värdet är nära nog noll.

För att återgå till toppstriden så får jag väl säga att av de två i toppen så har faktiskt Magnus varit den som är mest intressant att läsa och ta del om hans tips inom sökmotoroptimering. Inget fel på David men han är inte fullt så frekvent att skriva.

Det här inlägget postades i Sökmotoroptimering. Bokmärk permalänken.