Städinlägg

Det här med att städa tillhör väl inte det allra trevligaste att göra om man tänker sig den fysiska städningen av ett rum.
Men en annan sorts städning är betydligt roligare och det är den som kallas för rykteshantering eller Googlestädning. Det vill säga man försöker se till att resultatlistan efter en sökning på ett företag eller person bara innehåller positiva saker eller i alla fall inget negativt.

Av lätt insedda skäl brukar den hanteringen skötas rätt så diskret eftersom risken annars är stor att det kan få rakt motsatt effekt.
Men i det här fallet så sker den helt öppet. Det gäller inför ett TV-dokumentären ”Du är Googlad” som städningen sker helt öppet för Johan Ripås. En svensk TV-producent som fått lite kritik på några ställen. Målsättningen är då att lyfta upp sidorna om honom som exempelvis hans egen som heter, föga överraskande, Johan Ripås.
Hela bakgrunden till varför och hur det gått/går till finns samlat hos Nikke under taggen Johan Ripås.

Den här typen av städning är betydligt mer intressant än den med en dammsugare.

Det här inlägget postades i Sökmotoroptimering. Bokmärk permalänken.