Sverigedemokraternas motståndare verkar inte vara de vassaste knivarna i lådan. De gör om samma misstag gång efter gång.
Inför valet 2010 gjorde de andra partierna gemensam sak och kritiserade partiet och det på ett sådant sätt att man kunde tro att de låg nära att ta 50% av rösterna. Proffstyckare och andra uppmanade folk att inte rösta på dem. Skuggsidor i SDs namn las upp och placerade sig ovanför deras egen hemsida.
Och hur gick det i valet 2010?
Nu inför kyrkovalet blev det ännu löjligare, via sociala medier spreds budskapet – Rösta på vad som helst utom SD.
Och hur gick det?
Och då de inte lär sig kommer vi få se samma sak inför EU-valet och riksdagsvalet nästa år.
Och en klarsynt person kan nog räkna ut hur det kommer gå.
Som gammal säljare så har jag alltid tillämpat ett grundläggande budord inom försäljning.
Vilket är:
Framhåll dina egna förtjänster, inte konkurrenternas brister.