Nu har Tele2 börjat använda samma försäljningsmetoder som Ventelo, dvs inleda samtalet att man inte tagit del av rabatterna på sitt telefonabonnemang.
Fast vem som egentligen var först med de metoderna kan nog diskuteras. Men seriöst är det inte. Tydligen är det en effektiv försäljningsmetod dock, börskursen är på väg upp.
Men tröttsamt är det att höra på. Denna vecka två samtal från dessa telefonsäljare om att byta abonnemang.
—
Andra bloggar om: tele2, ventelo, telefon, abonnemang,
Intressant. Du noterade möjligtvis inte vilket nummer säljaren ringde från? Vi på konsumentwebbplatsen Cint försöker stävja den typen av missbruk – läs tex om Ventelo just nu på Cints förstasida. Det skulle vara mycket intressant att diskutera denna Tele2-säljares agerande lite närmare med dig. Du har epostadressen.
/Anders
säga vad man vill om tele2, men jag har haft dem i många år. Tyvär har jag svikit och provat på andra fantastiska erbjudanden, som alla gånger lett till strul och dyrare telefonräkningar som kompensation. Senast blev jag grundlurad av Ventelos garantier och löften. Löften som inte ens existerar när det kommer till kritan.
Tele2 håller vad de lovar, är tillmötesgående och löser problem(åtminstånde min erfarenhet i ca:5år). Lite väl lång väntetid till kundtjänst, men annars helt kanon.
Ventelo är det mest oseriösaste företag jag någonsin haft kontakt med och kommer varna andra och göra allt för att sprida hur de beter sig mot sina kunder som inte får det de blivit lovade. Lovade av Bedrägeriföretaget Ventelo